29 maja 2017

Listy do Wybranej Pani - List Dziewiętnasty



Błyskawicznie zareagowałaś SMS-em na poprzedni list i przepraszam za zwłokę z mojej strony. Były liczne powody, a główny z nich zburzył wręcz do fundamentów mój zamiar. Chciałem bowiem w zwięzłej formie z elementami reportażu opisać uroczystość dziękczynną w związku z przejściem prezb. Zdzisława Józefowicza w stan seniorstwa.
Zapomniałem jednak, że można ich nabożeństwa oglądać on-line, które z kolei po krótkiej zwłoce umieszczane są w archiwum. Wystarczy wpisać „ Betel” Bydgoszcz (nawet bez nazwy Kościoła) i obejrzeć pełną relację. Wiem, że poradzisz sobie doskonale w tej dziedzinie.

A inne powody? Przygotowywałem kazanie za zadany temat („ Przypowieść o siewcy”) wygłoszone w ostatnią niedzielę w macierzystym zborze, sfinalizowałem recenzję naukowego artykułu,  rozmyślałem o liturgii naszych nabożeństw, by udzielić odpowiedzi wspomnianej w poprzednich listach doktorantce, a w najbliższą niedzielę będę u baptystów, powstał bowiem w ich wspólnocie pomysł, ażeby w dzień Pięćdziesiątnicy o Duchu Świętym mówił zielonoświątkowiec.

W ramach rekompensaty zrobię Tobie niespodziankę, wszak na początku listu pojawiło się zapomnienie. Dodam tylko, że wiersz napisałem w lutym bieżącego roku w dniu urodzin mojej Siostry, której wiele zawdzięczam.
                  
wielobarwna tkanina umysłu
z obszytymi brzegami
zdrowa z dziurami bez bólu
w chaosie swych połówek

pytana o imię odpowiada
ku obopólnej radości

pytana o czyny miłosierdzia
od samego dzieciństwa
aż po wiek nie tylko męski
mało wydobywa

milknie w zadumie
z samoistnego zniszczenia

przerywa z pokorą rozmowę
i szuka z trudem odpowiedzi
na swe zapomnienia
w mowie jedynie wewnętrznej

czy tylko poeta pamięta
w zapisie pięknych słów

pamięta bez zapomnienia
o czynach miłości
Ktoś
Odwieczny
        

Wybrana Pani! Zawsze mi mówiłaś, a szczególnie na początku, że jestem za poważny. Zakończę zatem humoreską, którą w niedzielę usłyszałem: „ Planuję wczasy na RODOS”, co należy przeczytać: „ Rodzinne Ogródki Działkowe Ogrodzone Siatką”.

Pokój Tobie! „ Miej w pamięci Jezusa Chrystusa” i wszystkie czyny miłosierdzia wyświadczone i doznane.

bp senior Mieczysław